Jobb!

Hardt å begynne på jobb igjen denne uka! Blir godt med helg snart. Snuppene er klar for helg igjen de også, såååå trøtt da de sto opp. Elissa har sin siste uke EvER på barnehage denne uka. SFO på mandag. Hver dag er en nedtelling. Satser på at resten av arbeidsdagen går raskt, jeg vil hjeeeeem. Etter å ha vært sammen med Elissa og Ayana hver dag 24/7 (nesten, minus trening) i 3 uker så er det rart å være borte fra de hele dagen på jobb. Okay, back to biznizz.

Frosta!

I går dro vi på besøk til søss Aina og storfamilien på Frosta. De har campingvogn og spikertelt der. Det var suuuperfint!! Rett ved sjøen. Det var soool og finvær også, perfekt. Vi satt på til tantebarn Joakim, dro i rett tid og fikk mange fine timer i sola. Her er bilder:

Herjing med søskenbarn Kamilla

Søskenbarn/tantebarn Joakim

Enjoying time off...

We're still enjoying some time off. This is my last week of vacation. Monday will be rough!! We don't really have any major plans this week. I like it like that though. Chillmode on. Nice to spend quality time with the kids without worrying about the time. We go for walks, eat lots of ice cream, go to the playground, play with kids in the neighborhood, watch movies, play games and cardgames, sing, dance and enjoy each others company. I think the kids like it too. I think they need to relax as much as me. They have long days in daycare normally and it's nice to not always have something on the agenda and take every day as it comes. We'll all be well rested for work and daycare next week. Elissa has 1 week left in daycare before she starts SFO at school. The official first day of real school will be August 17th and in her eyes that day can't come soon enough. She's soooo excited!! Some pix:

This chick wants to be a model. I do not tell her to pose like this, she just gets in model-mode and starts doing these poses. I have noo idea where she gets it from!

Big sis doin her thAng to though!

She sees the camera....

Next second...cheese! :)

Ice cream is a must

"Waaaaay up I feel blessed"

Miss longlegs!!!!!

Fosen

På tirsdag dro vi som tidligere nevnt til Fosen på besøk til morfar og bestemor. Tok hurtigbåt utover og ble hentet på Brekstad av morfar. Fint på gården. Det er en del sauer der da morfar leier ut jordet til sauebonde Kurt, som er bror Rune sin svigerfar. Det ble grilling på tirsdag, veldig god mat som alltid. På onsdag kom farmor/oldemor en tur på besøk sammen med onkel/gammelonkel Tore. Morfar, jeg og jentene tok en liten fisketur hvor Elissa fikk sin første fisk. DET var stas!! Vi kjørte en tur på besøk til gården hvor onkel Rune og tante Linn holder til når de er på Fosen. Gården/feriestedet til Linn's familie. Der var det både hunder og enda flere sauer. Jentene kjørte ATV med Lukas. Flott sted. Onkel Tor kom på besøk på gården til morfar med en sau/vær også forresten. Den oppfører seg mer som en hund enn sau, veeeeldig rolig og tam. Jentene var litt tøffere denne gangen enn forrige gang og matet den faktisk nå. Yrende dyreliv på Fosen!! På torsdag regnet det bare så vi bestemte oss for å dra hjem igjen. Elissa hadde ikke lyst til å dra hjem overhodet, men mams bestemmer ;) Det blir ikke lenge til de får se bestemor og morfar uansett. SFO/bhg er stengt noen dager i august, så da skal jentene være med dem noen dager. Her er bilder fra vår fine tur på Fosen. Gøy med avbrekk fra livet i byen innimellom.

På vei til hurtigbåten

Her flyttes sauer fra ett beiteområde til et annet

Selfie på Fosen

Hunden/væren Lillegutt

Fint på Fosen:)

Den siste tiden..

Vi kom tilbake fra en liten tur på Fosen i går ettermiddag. Var på besøk til morfar og bestemor. Mer om den turen kommer i et eget innlegg, først noen bilder fra dagene hjemme etter Kiel-ferge turen vår. Det var ikke så veldig fint vær de første dagene hjemme så da ble det full avkobling inne med noen turer til lekeplass og fotballbanen. Koselig det også. Da det ble helg ble vi litt heldigere med været, så da ble det grilling og slip'n slide i hagen. Veldig gøy! Var på førpremieren på Karsten og Petra på mandag. Jeg synes de filmene er såå koselige, så den falt i smak for både meg og jentene. Nå vil vi alle på safari i Afrika. Hatt lyst til å reise til Afrika lenge da, fikk bare ikke mindre lyst nå! Most def on my bucket list!!

Enn at de søte menneskene vokste fram inni MEG!! :))

Nam nam nam. Dette tar meg rett tilbake til tiden i California :)

Glemte helt å ta flere bilder da badingen startet :/ Jentene storkoste seg og holdt på i flere timer!

Chillin

Søteste

Venter på bussen. Karsten og Petra på kino next!

Kino! Veeeldig koselig!!!

Jentetur!

Jeg og snuppene har vært på jentetur på Kiel-ferga. Måtte få litt miljøforandring noen dager. Tok fly til Oslo tiiidlig på søndag. Vandret rundt i fine Oslo før vi møtte på bror/onkel Rune m fam i Oslo og gikk på Kiel-ferga sammen med dem. Flott båt!! Og masse å gjøre for både barn og voksne. Koste oss skikkelig og fikk sett litt av Kiel i Tyskland noen timer på mandag. Finvær hadde vi også. De har et badeland på båten, det var nok barnas høydepunkt. Perfekt for små troll (og voksne, gøy med vannsklie). Jentene lekte bra med søskenbarna Lukas og Leander på samme alder, koste seg alle 4 tror jeg. På tirsdag gikk vi av båten og fikk noen timer i Oslo i sola før det ble flyplass og hjem til Trondheim igjen. Dette ga mersmak, begge snuppene vil gjerne på båttur igjen. Nå er det chillaxing hjemme noen dager før vi skal dra på besøk til morfar og bestemor på Fosen etter hvert. Godt å slappe av også. Det er mye stress i hverdagen både for meg og jentene så jeg merker at vi har godt av å ta det helt lugnt alle sammen. God sommer, måtte sola komme til oss igjen!

Værnes, ready for takeoff

Lukas og Leander

Windy ;)

Back to Oslo

Det er snakk om timer.....

...til jeg har 3 uker ferie!!!!!!! Hipp hipp hurraaaa!! Det skal bli fantastisk å få et avbrekk fra jobb og å SlaPpE aV!! I går var det forresten sommer i Trondheim. Synd jeg måtte tilbringe sommerdagen på jobb da. Elissa var i Ringvebukta sammen med barnehagen. Hun var sååå fornøyd med det. De voksne på bhg kunne fortelle meg at de andre barna hadde vasset da vannet er iskaldt etter vinter i snart 1 år. Elissa hadde derimot dukket under og prøvd å svømme, lekt masse i vannet...haha, ikke lik pappa'n som har litt noia for vann..lol ;) Gøy at hun koste seg da! Må prøve å få til en sydentur neste år tror jeg. Kan ikke stole på sommerdager i Trønderland i alle fall!!! Ååååh, når klokken blir 15.45 idag så tror jeg smilet går rundt på meg!!! God sommer!!! :))

Rosenborg negler før Rosenborg-kamp forrige helg :)

Familiedag i nærmiljøet var det forrige helg også.. OG sol!!

Unguard!!

Sååå fin da!!!!

Mammas stoltheter :)

Klar for kamp

Tante Camilla var med på kamp :)

Onkel Rune og Lukas også :)

Det ble dessverre bare 1-1, men Rosenborg-sangen spilles flittig på youtube etter kampdagen. 2 ekte trollunga har blitt Rosenborg-fans ;)

Kos i sola

lifelovefamily

33, Trondheim

Kommer fra Trondheim. Har 2 jenter. Elissa og Ayana, de fineste jentene jeg noen gang har sett <3. Pappa´n Antonio kommer fra San Diego, CA. Blogger mest fordi at mine engler skal ha noe å se tilbake på når de blir eldre. En moderne utgave av en "barnebok" med bilder og tekst osv som aldri kan brenne bort eller forsvinne i flytting osv. Kommer også med mine egne tanker, sinte utbrudd ( haha ) osv. Alt kommer ann på dagsformen til mams. Haha :)